První český aviatik.
Praha spatřila konečně po nešťastných, barnumskou reklamou ohlašovaných letech chuchelských skutečného aviatika, inž. J. Kašpara, jehož stálé úspěchy nás tím více těší, že nejsou provázeny křiklavou reklamou, ale jsou skromně ohlašovány, tak jako byly skromné referáty o jeho úspěších na letišti pardubickém.
Pan Kašpar podnikl 14. a 15. srpna v Proseku u Prahy na svém jednoplošníku Blériotově dva zdařilé lety. Zvláště působivý byl let pondělní, kdy počasí bylo přímo nádherné, a letadlo, skutečně vážce podobné, se vznášelo bez kolísání pod blankytem oblohy.
Škoda, že vada v zapalování motoru předčasně skončila zdařilý let, neboť za takového času lze tvořiti rekordy.
Zapalování u motorů výbušných je stále nejchoulostivějším bodem celé konstrukce a zvláště u letadel je nutno věnovati mu intensivní pozornost.
Bylo by skutečně na čase, aby všichni, kdož prakticky se věnují aviatice, hleděli tento choulostivý detail zdokonaliti tak, aby jeho činnost neselhávala.
témata článku:
Diskuze k článku „Jak probíhal první veřejný let inženýra Jana Kašpara“