Moderní voňavky.
Pro přepych, který panuje nyní ve velkých městech, příznačná je stoupající spotřeba drahých voňavek.
Kdežto jindy žasl celý svět nad tím, že některé marnotratné dámy si kupují voňavky, lahvičku on 15 korunách, dnes se už nikdo nepozastaví nad tím, že táž malá lahvička podobné vonné tekutiny stoji 40 korun. To jsou ovšem nejmodernější výrobky proslavených pařížských parfumérů, kteří se předstihují v nových vymoženostech, přepychovém balení i v cenách.
Ve vysokých kruzích společenských jsou letos moderní parfumy: »Tout le Printemps«, který prý voní jako celé jaro se všemi jeho květinami, pak »La rose de Giabilla«, nalézající se ve skleněné váse a hedvábném pouzdře, zdobeném empirovými výšivkami. Pak »Lubinette« (dle pařížského voňavkáře Lubina), jenž není umístěn v pouzdře, nýbrž pod krinolinou ozdobné loutky. »Veni Vici« v kovovém pouzdře. »Vision ďOrieat«, soustřeďující nejsladší vůně orientu atd.
Doufáme, že žádná z našich čtenářek nepřijde do pokušení, objednati si některou z těchto libovonných tekutin za 40 korun. Dámy velkého světa by nekupovaly věc, která je laciná. Proto se obchodníci dle toho zařizují.
Rozumná dáma, jež má zálibu v některé voňavce, najde si již pramen, kde nakoupí dobře a laciněji.
témata článku:
Diskuze k článku „Luxusní parfémy z roku 1912: Proč se je tehdy dámy neměly kupovat?“