Nové bicykly.
Bicykl prodělal v prvních létech postupné změny konstrukce rámu, dnes však jest tvar jeho až na některé podrobnosti ustálen, tak že odchylky od tvaru obvyklého jsou vzácné.
Bicykl Pedersenův, který vyrábí ve Francii Georges Richard (čti: Žorž Rišár), jest takovou výminkou.
Trubky, z nichž sestává rám, jsou 12 mm v průměru a jsou jak po délce, tak na šířku spojovány do tvaru trojúhelníku. Následkem tohoto spojení jsou namáhány toliko ve směru své osy, jsou tím pevnější, a celá konstrukce lehčí.
Sedlo jest umístěno téměř uprostřed mezi oběma koly, aby se dosáhlo stejno měrného rozdělení váhy na obě kola. V předu jest zavěšeno pod řídítky na řemenu, v zadu 7 spirálnými zpružinami ocelovými.
Na první pohled zdá se, že rovnováha není jistá na sedle, které se může pohybovati na strany, ve skutečnosti však není obtíží, naopak rovnováha jest dokonalá.
Pohyblivost sedla na strany poskytuje tu výhodu, že se sedlo poddává pohybům těla, čímž únava se značně zmenšuje. Bicykl může býti dle přání opatřen volným kolem a mechanismem pro změnu rychlosti.
Vyrábějí se také dámská kola, avšak v tomto případě jest zavěšení sedla poněkud změněno, a není snad tak dokonalé jako u strojů pro muže. Pedersenův bicykl jest dosti rozšířen v Anglii, jinde však sotva že je znám.
Poznámka redakce Bejvávalo.cz:
Originální kola Pedersen nepochází z Francie, ale z Anglie. Vyráběl je zde původně dánský vynálezce Mikael Pedersen. Ačkoliv nejde o příliš známou konstrukci kol, tak se pro svou originalitu a pohodlí vyrábí dodnes!
témata článku:
Diskuze k článku „Originální kolo, poskytující cyklistům mimořádné pohodlí“