Proč české automobilky ignorovaly první autosalon v Brně

rubrika: historické články / automobily a motocykly, původně vyšlo: Národní listy - 1928, autor neuveden.
Brněnský autosalon dlouhá léta patřil mezi významnou a oblíbenou akci pro všechny tuzemské fanoušky motorismu. Na začátku ale autosalon v Brně většina českých výrobců automobilů záměrně ignorovala. Proč to tak bylo se dozvíte v článku z roku 1928.
Následující text pochází z roku 1928

Zahájení I. Mezinárodního autosalonu v Brně.

Po prvé letos pořádá se na brněnské půdě Mezinárodní autosalon, ač Brno svojí centrální polohou může přinésti automobilovému průmyslu řadu výhod.

Ovšem, musíme připustiti, že v Brně není dosud vhodných místnosti k výstavě, což však bude nyní odstraněno vybudováním zemského výstaviště, a doufejme, že letošní prvý Autosalon nebude též posledním.

I. mezinárodní autosalon, pořádaný Svazem obchodníků a živnostníků pro obor automobilový v Praze, byl včera slavnostně zahájen za přítomnosti oficielních zástupců a velké účasti obecenstva.

Po zahrání slavnostních fanfár vojenskou hudbou ujal se slova p. Tesárek, jenž po uvítání přítomných poděkoval všem kdo přičinili se o uspořádání autosalonu.

V dalším naznačil důvody, které přiměly Svaz pořádati Autosalon v Brně.

S politováním konstatoval, že Autosalonu neúčastní se domácí firmy a vyslovil přesvědčení, že příští Autosalon bude již opět společný.

Potom prohlásil Autosalon za otevřený. Německý proslov učinil ředitel Kittnar.

Brněnský Autosalon umístěn jest v sále sokolského Stadia a přilehlých paviloncích a prostorách. Celková výstavní plocha činí 5.000 čtver. metrů. Tato jest však nedostatečnou a kdyby se mělo vyhověti všem firmám, bylo by bývalo potřebí dalších 3000 m².

Autosalonu se účastní 82 firmy (z toho 2 domácí), které celkem vystavují 94 různé značky a množství krásných nových typů.

Uspořádání výstavy jest velice pěkné a tato těší se zasloužené přízni obecenstva. Brněnský Autosalon potrvá do 15. dubna.


Původní zdroj historického článku:
Národní listy - 1928, autor neuveden.


témata článku:
datum digitalizace historického článku a zveřejnění na internetu:
27. května 2020


Diskuze k článku „Proč české automobilky ignorovaly první autosalon v Brně“



 

Líbí se Vám naše původní historické články? Sledujte nás na Facebooku nebo pomocí RSS kanálu!




Všechny historické články jsou 100% reálné! Zveřejňujeme je tak, jak byly napsány v době původního vydání.
V historických článcích nejsou prováděny žádné jazykové úpravy podle dnešního pravopisu.

Námi vydávané historické texty, fotografie a obrázky pocházejí z právně volných zdrojů.

Upozorňujeme, že na naši digitalizaci historických zdrojů a kolorování fotografií se již autorská ochrana vztahuje!
Pokud od nás chcete nějaký obsah přebírat, tak nás prosím nejdříve kontaktujte pro domluvení podmínek. Děkujeme za pochopení.

© 2011 - 2024 Bejvávalo.cz
ISSN 2570-690X

Magazín Bejvávalo.cz je již od počátů svého fungování v roce 2011 provozován
na originálním redakčním systému z dílny Perpetum web design.