Nový dvojplošník Wrightův.
Dvojplošníku Wrightovu, který tak vítězně razil dráhu aviatice, bylo odborníky právem vytýkáno, že hlavní jeho vadou jsou dvě vrtule vedle sebe umístěné, které jsou poháněny řetězovým převodem od hřídele motoru.
Prasknutím jednoho řetězu, což snadno může nastati, přestává jedna vrtule pracovati, druhá je v plném běhu, neboť motor nelze rázem zastaviti, a jelikož je mimo osu letadla, překotí se toto a pohřbí zpravidla aviatika ve svých troskách.
Proto se rozhodla německá Wrightova společnost po nedávné katastrofě toho druhu nahraditi dvě vrtule jedinou, umístěnou v ose letadla. Dvojplošníky, objednané pro německé vojsko u této společnosti, budou míti též jednu vrtuli.
Wrightův aeroplan ztrácí tak pomalu své charakteristické známky a blíží se aeroplanům, které „vylétly“ z dílen konstruktérů francouzských.
témata článku:
Diskuze k článku „Rok 1911: Velká modernizace letadla bratří Wrightů, která radikálně zvýšila bezpečnost létání“