Komu byly vzaty státní automobily.
Jak již oznámeno, zrušila úsporná komise 73 státních automobilů, které ministerstvo veřejných prací nyní prodá.
Toto omezení automobilů postihlo nejvíce úřady vojenské, mimo jiné byl zrušen automobil generálního vojenského inspektora, déle byl automobil vzal dvanácti divisionářům, pak velitelům menších oddílů vojenských a jiných.
Také presidentovi Státního pozemkového úřadu a přednostovi Tiskového odboru v ministerském předsednictvu byla auta vzata.
Naproti tomu zůstal automobil presidentovi nejvyššího soudu, jemuž je nárok na automobil vyhrazen příslušným zákonem.
Kromě osobních aut ministrů budou všechny ostatní úřední automobily podléhat předpisům nové kontroly a budou musit prokázat v každém případě účel cesty, její trvání, spotřeba benzinu a podobně.
Nejhorší automobilové hospodářství bylo zjištěno u zemské správní komise v Čechách. U dvou aut vyhrazených členům zemské správní komise konstatovalo se, že za rok stály bez šoférů 260.000 Kč.
témata článku:
Diskuze k článku „Rok 1922: Stát musí šetřit! Zabavil úřadům desítky služebních aut a prodá je lidem“
Další články na podobné téma | ||
---|---|---|
Zapomenutá historie elektromobilů | Jak v roce 1898 vypadala buducnost automobilů? | Jaké to bylo, když se v Praze poprvé objevil automobil? |
zobrazit více článků... |