Pražské zkušenosti s barevným návěštím.
Jak známo, řídí se doprava na křižovatce v Hybernské ulici v Praze barevným osvětleným návěštím.
V prvých dnech se zdálo, že nový způsob nebude míli úspěch, ale v poslední době se už vžil. Potíže působí dosud venkovští šoféři a kočí, kteří si nevědí rady, jedou-li tímto úsekem Prahy, kdežto pražští řidiči automobilů a vozkové si už zapamatovali význam signálů.
Také obecenstvo už uvyklo novince, a tak je úloha dopravní stráže v tomto úseku usnadněna.
Doprava na elektrické dráze se ovšem zdržuje intervaly při změně návěští. Stává se na příklad, že vůz trati č. 1, který přijíždí od Prašné brány, musí zastavit hned při vjezdu do Hybernské ulice, kde před ním stojí několik jiných tramvají a vozů, které musejí čekat na znamení, že je ulice volná.
Když se rozjedou, přijede vůz trati č. 1 na stanici na křižovatce v Hybernské a Havlíčkově třídě, kde musí opět zastavit, aby obecenstvo mohlo nastoupit a vystoupit. Když chce odjet ze slonice, změní se opět signál a tramvaj zase čeká.
Stejně trpí i doprava všech tratí, vedoucích ulicemi Hybernskou, Dlážděnou a Havlíčkovou. Snad by pomohlo, kdyby se přeložila stanice a tak se zabránilo dvojím zastávkám.
Poznámka Bejvávalo.cz:
První pražský semafor, popisovaný v článku, byl zavěšený nad křižovatkou v Hybernské ulici v roce 1927. Naše fotografie představuje novější typ semaforu, který byl instalovaný o pár let později na dolním konci Václavského náměstí.
témata článku:
Diskuze k článku „Rok 1928: Jak se osvědčil první semafor v Praze?“
Další články na podobné téma | ||
---|---|---|
Zapomenutá historie elektromobilů | Jak v roce 1898 vypadala buducnost automobilů? | Jaké to bylo, když se v Praze poprvé objevil automobil? |
zobrazit více článků... |