Nebezpečí pomalé jízdy.
Přišla doba, kdy musí býti plné věnována pozornost jak nejvyšší, tak nejnižší dovolené rychlostí automobilů, to je tenor zprávy Chicagské Assocition of Commerce o automobilové frekvenci v tomto městě.
Po důkladném studiu velikosti frekvence a rychlosti na množství ulic v Chicagu a silnic v okolí tohoto města, prováděném Alb. Russell Ershinovou kanceláří pro výzkum pouličního ruchu, zpráva, která odsuzuje přemrštěné rychlosti a nedbalost šoférů, ukazuje, že vůz pomalu jedoucí nejen zadržme celou pasáž, ale stává se i příčinou vážných neštěstí.
Stejnoměrnost rychlosti jest velmi důležitý činitel v pravidelnosti dopravy, praví se doslovně ve zprávě, a pravidelnost a rychlost toku dopravního zajišťuje dopravu, Mírou Chicago a jeho okolí potřebuje. Řidič, který jede na důležitých silnicích nebo ulicích hlemýždí rychlostí 5 nebo 10 mil za hodinu (1½—15 km za hodinu), měl by se státi předmětem soudního řízení. Když ulice jsou naplněny vozidly, pomalý řidič zdržuje všechny následující a bezděky se stává příčinou mnoha neštěstí tím, že nutí ostatní jej předjížděli.
Zpráva ukazuje, že mezí výstředně pomalým řidičem a nebezpečně rychlým jest někde střední rychlost, umožňující klidný tok dopravy a minimum nehod.
Zdá se, že by nebylo na škodu, kdyby si tuto věc uvědomily mnohé venkovské obce naše a zrevidovaly svá nařízení, omezující rychlost automobilů na 5 nebo 10 km za hodinu.
témata článku:
Diskuze k článku „Rok 1928: Příliš pomalá jízda autem je nebezpečná! Poučí se z toho naše města?“
Další články na podobné téma | ||
---|---|---|
Zapomenutá historie elektromobilů | Jak v roce 1898 vypadala buducnost automobilů? | Jaké to bylo, když se v Praze poprvé objevil automobil? |
zobrazit více článků... |