Obchod bez personálu.
Velký módní obchodní dům v Novém Yorku zve do svého závodu se zavedenou racionalisací dámské zákaznictvo s tímto heslem: Volte a zkuste si šaty samy.
Dáma vstoupivší do obchodu není nikým vítána, poněvadž v obchodě není personálu. Šaty jsou umístěny ve velké dvoraně a ceny jsou na nich označeny.
Ve vedlejší místnosti jsou zřízena zvláštní oddělení, kde dámy mohou ihned zkusiti šaty. Když se rozhodly pro některý oblek, vloží jej do připravené krabice a u pokladny zaplatí. Na galerii je pouze několik dám pro kontrolu.
Pozoruje-li kontrolorka, že kupující zachází s oblekem nešetrně, stiskne knoflík a na stěně se objeví zřetelný nápis, vyzývající k opatrnosti. Oděv, který se nehodí, pověsí se prostě ihned na místo.
Toto zařízení je ovšem velmi nemilé pro pohodlné dámy, zato však znamená velkou úsporu, poněvadž odpadá velká režie na personál. Lze tu dostati nejdražší oblek po 10 dolarech, ale i za dolar lze koupiti docela slušný oděv.
témata článku:
Diskuze k článku „Rok 1930: Nový typ obchodu, kde zákazníci nakupují bez prodavačů“