Žena a volant
Nemyslíme, že by byla lepší příležitost, drahé dámy, jak prokouknout celé vaše já barvy takové nebo zase jinaké (vhodný odstín si, pokud to dovedete, laskavé samy doplňte podle okolnosti) než pozorovat vás, kterak si počínáte za volantem, tedy při činnosti, která nutí člověka, aby odhodiv všechny přítěže zbytečného zkrašlování své osobnosti soustředěně vystoupil ze své slupky a ukázal se, jakým je opravdu a ve skutečnosti.
Je třeba litovati, že mužové, zabývající se z důvodů svého povolání, obliby, nudy nebo i ze zákonné povinnosti vámi, tedy většina básníků, psychologové, milovníci, milenci a manželé, že všichni tito mužové neměli odevždy možnost především vás posadit za volant.
Neboť jen tímto určením osudu je možno si vysvětlit celou onu nemožnou spoustu opěvných básní, pochybených psychologických teorií, nešťastných lásek i poměrů a konec konců i nezdařených manželství.
Snad nám, drahé dámy, prominete poněkud příkrá slova, která však bylo nezbytně nutno líci k opoře naznačené these.
Neboť, kdyby všichni tito vyjmenovaní a nešťastní mužové byli od samých začátků lidské historie měli možnost přesvědčit se cvičeným okem aspoň jednou, kterak na příklad nervosně spouštíte starter svého vozu, rozpačitě zasunujete rychlost, že nad tím drásavým koncertem zcela nevinných ozubených koleček člověku až srdce pláče, příliš rychle spouštíte spojku, takže má člověk dojem, že sedí v raketovém vozit, jehož náhlé trhnutí bylo způsobeno zapojením proudu do všech jeho výbušin, přilil temperamentně brzdíte, takže má člověk zcela jiný dojem, neopatrně předjíždíte, riskujete, nezachováváte předpisů a dopouštíte se různých málo doporučitelných věcí, pak by jisté byli tito mužové na první pohled rozeznali ženy prolhané od marnivých. výstřední od nebezpečných, lstivé a bezohledné od povrchních.
A když jsme takto nepřátelsky a nezdvořile vylíčili, co by takovýmto mužům hned při prvním pohledu na ženu za volantem bylo musilo přímo bít do očí, nezbývá, než abychom galantně a přece podle pravdy dodali: kdyby tito mužové byli štěstěnou zvláště favorisováni, snad by byli i poznali ženu rozumnou, která nežízní po dosažení rekordů v rychlosti na velkoměstských křižovatkách, nevjíždí do nepřehledných zatáček nemožnou rychlostí, nehledí na sebe upozornit za každou cenu, nenadává, jako jen chlap dovede, méně rychlým vozidlům, která jí nemohla včas uhnout z cesty, nepřepíná možností svého vozu, nepřipaluje si při jízdě cigaretu od druhé a nedává se vyrušit při sebe menší komplikaci na silnici z nutného klidu.
Tedy krátce, snad by byli právě za volantem poznali i ženu rozumnou. A pak by v starší a ovšem též v novější historii této podivuhodné planety bylo snad leccos jinak dopadlo.
Poznámka Bejvávalo.cz:
Pokud byste měli z článku pocit, že ženy před 90 lety „nepatřily za volant“, tak připomínáme jediné jméno: Eliška Junková. Tato fenomenální česká závodnice dokázala ve svém Bugatti porážet i ta největší světová pilotní esa své doby a stala se díky tomu dodnes uznávanou motoristickou legendou.
témata článku:
Diskuze k článku „Rok 1932: Jaké jsou ženy řidičky?“
Další články na podobné téma | ||
---|---|---|
Zapomenutá historie elektromobilů | Jak v roce 1898 vypadala buducnost automobilů? | Jaké to bylo, když se v Praze poprvé objevil automobil? |
zobrazit více článků... |