Zajímavý chladič motoru, kombinovaný se setrvačníkem

rubrika: historické články / automobily a motocykly, původně vyšlo: Epocha 1912, autor —a.
Spalovací motory je třeba chladit, tak proč ke chlazení nevyužít jinou potřebnou součást spalovacího motoru? Zajímavé řešení vám popíše článek z roku 1912.
Následující text pochází z roku 1912

Motorový setrvačník sloužící zároveň jako chladič.

Setrvačník, který slouží zároveň za chladič, sestrojil pro motory vozidel a letadel francouzský inženýr Fiorin.

Trubky, jimiž se voda chladící válec motoru a jím ohřátá znoVu proudem vzduchu ochlazuje, stočil totiž ve spirálu, kterou upevnil na ramena setrvačníku; přívod a odtok vody je veden osou pomocí ucpávek. Tím, že se trubky se setrvačníkem rychle točí, jsou ovívány silným proudem vzduchovým, který je účinně a rychle chladí.

Myšlenka tato je velice pěkná a dala by se jistě využit i při různých druzích chladičů pro jiné účely.


Původní zdroj historického článku:
Epocha 1912, autor —a.


témata článku:
datum digitalizace historického článku a zveřejnění na internetu:
6. května 2019


Diskuze k článku „Zajímavý chladič motoru, kombinovaný se setrvačníkem“



 

Líbí se Vám naše původní historické články? Sledujte nás na Facebooku nebo pomocí RSS kanálu!




Všechny historické články jsou 100% reálné! Zveřejňujeme je tak, jak byly napsány v době původního vydání.
V historických článcích nejsou prováděny žádné jazykové úpravy podle dnešního pravopisu.

Námi vydávané historické texty, fotografie a obrázky pocházejí z právně volných zdrojů.

Upozorňujeme, že na naši digitalizaci historických zdrojů a kolorování fotografií se již autorská ochrana vztahuje!
Pokud od nás chcete nějaký obsah přebírat, tak nás prosím nejdříve kontaktujte pro domluvení podmínek. Děkujeme za pochopení.

© 2011 - 2024 Bejvávalo.cz
ISSN 2570-690X

Magazín Bejvávalo.cz je již od počátů svého fungování v roce 2011 provozován
na originálním redakčním systému z dílny Perpetum web design.