Typografické smyčcové kvarteto
Typografické smyčcové kvarteto, když před půldruhým rokem vystoupilo v Rudolfinu po prvé na veřejnost, uvítalo je nejen obecenstvo, ale i kritika velmi vřele a příznivě, ačkoliv sdružení toto tenkráte teprve v život vstupovalo.
Dnes má „Typ. kvarteto“ za sebou velkou řadu koncertů, mezi nimiž též koncerty na českém venkově, a to ve všech směrech Čech, neboť na východě absolvovalo koncert v Chrudimi, na západě v Plzni, na jihu v Písku a na severu v Liberci (v České Besedě).
Velice zajímavé, ale povždy pochvalné jsou kritiky přemnohých časopisu; jako resultát vyplývá z nich k uvážení ono faktum, že ačkoliv neprodukují se tu umělci z povolání, nýbrž že předstupují tu před obecenstvo nadšenci, které nejen „černé umění" (typografické !), ale i láska k hudbě v jeden nerozlučný celek spojila, jichž výkony přece snesou zcela měřítko přísně umělecké.
Z členů tohoto kvarteta v prvé řadě vyniká ovšem primarius p. Karel Kunft, jehož neobyčejný hudební talent a znamenitá technika opravdu překvapuje; cellista Fr. A. Ledvina, nezůstává však v nijakém ohledu za ním a znám jest pražskému i venkovskému obecenstvu z různých koncertů jako hudebník, vládnoucí krásným velkým tónem a vřelým podáním skladeb.
Též ostatní dva členové kvarteta (pp. Zápal a Brůha) mají svojí zásluhu o udržení a prospívání tohoto kvarteta.
témata článku:
Diskuze k článku „Hudební senzace: skvělé kvarteto složené z profesionálních typografů“