Turistika a automobilism.
Se stále pokračujícím zdokonalováním těchto samohybů stoupají též požadavky, které se kladou na motorové vozy.
Dnes pomalu není ani horské silnice, jež by nebyla automobilem dobyta.
Ani nejvyšší umělá cesta v Evropě přes Stilfské sedlo v tirolských Alpách položená v nadmořské výši 2757 m neleká dnes automobilisty; v letě tam možno pozorovat celé jich karavany.
Jejich touha se však jak patrno nese ještě dále, hledíc dosáhnout až toho cíle, aby se jízda jejich vozů nemusila omezovat jen na umělé cesty, ale překonávala i přirozené překážky v nerovnosti půdy.
Po silnicích a ulicích měst jest jízda automobilem velmi pohodlná, ježto zde mají cesty poměrně malá stoupání a lidé již z dálky prchají před zvuky hukaček.
Ale odvážná mysl sportsmanů se s tímto pohodlím nespokojila a hledí zdokonalením tohoto dopravního prostředku přemoci i takové obtíže, jež se vyskytují na příkrých svazích hor, jichž schůdnost byla až dosud vyhražena pouze alpinistům a mezkům.
Přemrštěnou snahu ve výkonech automobilistů, která zasahuje až do akrobatismu, nelze arci schvalovati.
Jest ještě v živě paměti tragický skon Gadbin-ův, který se produkoval v cirku Busch-ově krkolomným skokem v automobilu tak dlouho, až jej to stálo život.
témata článku:
Diskuze k článku „Výlety autem do přírody - velká vášeň prvních motoristů z přelomu minulého století“