Historie vysokozdvižných vozíků (PR)

článek je inzerce, nejde o historický text
Vysokozdvižný vozík je zařízení používající se pro manipulaci s materiálem a jakýmkoliv jiným nákladem. Slouží k přepravování různého zboží, ovšem pouze na krátké vzdálenosti. V minulosti, než spatřil světlo světa první vysokozdvižný vozík, se používala takzvaná zdvihadla, a to už v 18. a 19. století.
V oblasti manipulační techniky se můžete setkat ještě s nízkozdvižným vozíkem a kontejnerovým překladačem. Všechny varianty mají svá uplatnění ve skladech.

Vysokozdvižný vozík jakožto čtyřkolý dopravní prostředek disponuje zdvihacím rámem s vidlicí. Zpravidla bývá poháněný spalovacím, nebo elektrickým motorem. Co se nosnosti týče, ta je různá v závislosti na tom, po jakém modelu sáhnete. Výška zdvihu se pohybuje do 6 metrů.

Jak šel čas s vysokozdvižným vozíkem…

V období první světové války se namísto současných vysokozdvižných vozíků používaly speciální přístroje, které byly vybaveny manipulovatelnými plošinami. Během válečného období se snažili výrobci manipulační techniky vyvinout propracovanější techniku, a tak zapracovali na inovacích. Světlo světa tak spatřil například jeřáb na manipulaci s bombovou technikou, jenž je označován za první elektrický vysokozdvižný vozík vůbec.

První čtyřkolé dopravní prostředky používané ve skladech se vyznačovaly jednoduchostí. Ještě neměly k dispozici hydraulické procesy, ba dokonce ani nosné vidlice. Zpočátku se výška zdvihu pohybovala v řádech několika centimetrů, přičemž náklad tak byl předáván na jiné zařízení, ale postupem času se stroje zdokonalovaly.

Vysokozdvižné vozíky v minulosti nevypadaly tak, jak vypadají dnes. Hlavním účelem této někdejší techniky bylo ulehčit nakládání, vykládání a manipulaci se zbožím či materiálem. Jelikož během válečného období nebyl dostatek pracovní síly, pomoc těchto vysokozdvižných vozíků přišla vhod.

Vozíky, které se nyní používají ve skladech a logistice, se začaly vyrábět na počátku 20. století, ovšem tehdy se jednalo pouze o raritu.

Za předchůdce moderních vysokozdvižných vozíků se považuje nákladní vozík Tructatr s protiváhou a místem pro řidiče, za kterým stála společnost Clark.

Tructatr pochází z roku 1917, v roce 1920 však na trh vstoupil úplně první vozík, jenž už využívá hydrauliky.

V roce 1923 se začal prodávat zase první elektrický vozík s vidlicemi, který už vypadal jako ty dnešní vysokozdvižné vozíky.

Jaké druhy vysokozdvižných vozíků existují?

Z nejširšího hlediska se rozdělují na dvě kategorie, a to podle toho, na jaký pohon fungují. První možností jsou elektrické vozíky, respektive akumulátorové, a druhou možností jsou vozíky se spalovacím motorem (diesel, benzin, LPG). Dále se tito pomocníci rozdělují podle způsobu řízení, a to na ručně vedené, s pákovým řízením a volantovým řízením. Specifickou skupinou jsou vysokozdvižné vozíky se zdvihací plošinou.

Dále se setkáte s podtypy vysokozdvižných vozíků, jako jsou vozíky s vidlicemi a protiváhou, terénní vozíky, vozíky s výsuvnými vidlicemi, retraky, vozíky s bočním nakládáním a teleskopické nakladače.

Záleží tedy na tom, k jakému účelu je chcete využít, což je nezbytné zvážit předtím, než se pustíte do nákupu této techniky.

Na tuzemském trhu působí spousta firem, které se specializují na manipulační techniku. Jednou z nich je třeba i společnost STILL. Vyrábí nejmodernější regálové systémy a nabízí inteligentní tažné soupravy.

STILL má ve svém bohatém produktovém portfoliu vysokozdvižné vozíky, plošinové vozíky, tahače a další systémy intralogistiky. Působí po celé Evropě, nikoliv pouze v České republice, přičemž na evropském trhu má přední postavení. STILL vás tedy uspokojí po všech stránkách. Stačí se podívat na reference STILL.



Článek není historický text a informace v něm uvedené nemusí vyjadřovat názory redakce.


datum vydání:
8. října 2019


 

Líbí se Vám naše původní historické články? Sledujte nás na Facebooku nebo pomocí RSS kanálu!




Všechny historické články jsou 100% reálné! Zveřejňujeme je tak, jak byly napsány v době původního vydání.
V historických článcích nejsou prováděny žádné jazykové úpravy podle dnešního pravopisu.

Námi vydávané historické texty, fotografie a obrázky pocházejí z právně volných zdrojů.

Upozorňujeme, že na naši digitalizaci historických zdrojů a kolorování fotografií se již autorská ochrana vztahuje!
Pokud od nás chcete nějaký obsah přebírat, tak nás prosím nejdříve kontaktujte pro domluvení podmínek. Děkujeme za pochopení.

© 2011 - 2024 Bejvávalo.cz
ISSN 2570-690X

Magazín Bejvávalo.cz je již od počátů svého fungování v roce 2011 provozován
na originálním redakčním systému z dílny Perpetum web design.