Nový typ nákladního silničního vozu
Nový typ nákladního silničního vozu uvedla do obchodu berlínská „Freibahn-Gesellschaft“, jak jej představuje náš obrázek.
Tato konstrukce je podstatným zlepšením oproti vozům dosavadním, neboť je jí možno vozit až o 50% větší užitný náklad než vozy obyčejnými, což dosaženo jednak zmenšeným třením následkem velkého průměru kol a užitím kuličkových ložisek, jednak velkou pohyblivostí vozu v zatáčkách.
Vůz je totiž dvojdílný, nad každou nápravou jest jeden samostatný svršek pevně s ní spojený, a obě nápravy jsou spojeny podvlakem uloženým na ní otočně. Je-li podvlak uložen volně, jsou obě nápravy rejdovné; zaklínuje-li se do jedné, zadní, je rejdovnou jen náprava přední jak u obyčejného vozu.
Tím, že je možno tak jednoduše učinit jednu z obou náprav rejdovnou, je možno jezdit s tímto vozem oběma směry, v před i v zad, na což stačí jen přemístit pod vozem příslušný klín, přendat voj a přepřáhnout koně.
témata článku:
Diskuze k článku „Originální nákladní vůz s přívěsem“
Další články na podobné téma | ||
---|---|---|
![]() Zapomenutá historie elektromobilů | ![]() Jak v roce 1898 vypadala buducnost automobilů? | ![]() Jaké to bylo, když se v Praze poprvé objevil automobil? |
zobrazit více článků... |