Nový typ bicyklu
Obyčejné kolo, jemuž po náhlém rozvoji motorových dvojkolek mnozí předpovídali nevalnou budoucnost, nejeví dosud chuť k zániku, ba jeho užívání se stále a stále rozmáhá i mezi nejširšími vrstvami lidu. Je to zcela přirozeno, neboť ne každý může dosud vydat několik set korun za motorku, která je dosud přese vši dokonalost přecjen dosti nespolehlivá.
Že ve výrobě obyčejných kol nenastala stagnace ani v ohledu technickém, to dokazují neustálé změny a zlepšení trvajících soustav velocipedu; jednu z nejposlednějších takových novot v tomto oboru — původu anglického — přinášíme na obrázcích. Novota ta má za účel zamezit, aby jezdec nemusil sedět skrčený; proto vytvořen rám kola zcela jinak než obvykle, přední kolo zmenšeno, přidána vzadu opěra, a řídítka jsou nikoli před jezdcem, nýbrž po straně sedla. Kolo pro muže i ženy zůstává pak téže konstrukce, která umožňuje velmi pohodlné vsednutí.
Ač nemožno tomuto vynálezu — jehož původcem je továrna na kola P. W. Bartlett v Richmond-u (Anglie) — upřít mnohé dobré vlastnosti, je přec pochybno, zda se všeobecně rozšíří, neboť mimo některé jiné své nedostatky má podstatnou vadu tu, že se příčí dosavadní zvyklosti.
témata článku:
Diskuze k článku „Nový typ jízdního kola“