Originální ochrana pneumatik proti defektu

rubrika: historické články / automobily a motocykly, původně vyšlo: Vynálezy a pokroky 1905, autor neuveden.
Ať už v autě, na kole nebo na koloběžce - tak je propíchnutá pneumatika vždy velmi nepříjemná a často i nebezpečná událost. Podívejte se, jakým originální a funkčním způsobem toto nebezpečí řešili v roce 1905.
Následující text pochází z roku 1905

Cadotův ochranný pancíř pro pneumatiky.

Bicykl, motocykl i automobil mají společného nepřítele: poškození pneumatiky.

Tato nehoda je velmi nepříjemná, i když se dá snadno napraviti, i když je krásné počasí a není právě na spěch. Prší-li však anebo noc se blíží, pak je nehoda velmi vážnou. Proto také se již od zavedení pneumatických obručí na to pomýšlelo nalézti prostředek, jímž by se zamezilo jakémukoli hřebíku proraziti ochranný gumový plášť pneumatiky.

Některé k tomu cíli užívané prostředky, ač jsou jednoduché i praktické, nejsou přece úplně spolehlivé. Jiné ochranné prostředky jsou opět těžké a nepohodlné, a hřebík přece často najde zranitelné místo.

Cadotovi podařilo se sestrojiti ochranný pancíř bezvadný, který se skládá z ocelových 1/10 mm silných šupin, jež se překrývají tak, že není mezi nimi naprosto mezery, kterou by špendlík pronikl.

Ocelový plech 1/10 mm silný mohl by býti zajisté hřebíkem proražen, avšak v sestaveném pancíři jsou vždy 3 šupiny na sobě, tak že toto nebezpečí je vyloučeno.

Šupiny jsou spojeny vespolek zcela jednoduše a tak, že má každá pro sebe jakousi volnost pohybu. Sestavený pancíř podobá se velice ocasu račímu.

Cadot ovinuje pancíř šikmo plátnem a tak obdrží na pneumatice obal solidní a přitom tenký a lehký, přes který se pak navleče gummový plášť. S takto upravenou pneumatikou možno prý, dle tvrzení vynálezcova, bezpečně jezditi po cestách hřebíky posetých.

V Paříži dály se zkoušky s tímto pancířem a seznalo se, že se při bicyklu, s nímž se po celý rok jezdilo denně několik hodin po městě, nevyskytlo se vůbec nějaké poškození duší. — Pancíř tento lze obdržeti u vynálezce Cadot-a, 32, Rue Piat v Paříži.


Původní zdroj historického článku:
Vynálezy a pokroky 1905, autor neuveden.


témata článku:
datum digitalizace historického článku a zveřejnění na internetu:
20. dubna 2018


Diskuze k článku „Originální ochrana pneumatik proti defektu“



 

Líbí se Vám naše původní historické články? Sledujte nás na Facebooku nebo pomocí RSS kanálu!




Všechny historické články jsou 100% reálné! Zveřejňujeme je tak, jak byly napsány v době původního vydání.
V historických článcích nejsou prováděny žádné jazykové úpravy podle dnešního pravopisu.

Námi vydávané historické texty, fotografie a obrázky pocházejí z právně volných zdrojů.

Upozorňujeme, že na naši digitalizaci historických zdrojů a kolorování fotografií se již autorská ochrana vztahuje!
Pokud od nás chcete nějaký obsah přebírat, tak nás prosím nejdříve kontaktujte pro domluvení podmínek. Děkujeme za pochopení.

© 2011 - 2024 Bejvávalo.cz
ISSN 2570-690X

Magazín Bejvávalo.cz je již od počátů svého fungování v roce 2011 provozován
na originálním redakčním systému z dílny Perpetum web design.