Cadotův ochranný pancíř pro pneumatiky.
Bicykl, motocykl i automobil mají společného nepřítele: poškození pneumatiky.
Tato nehoda je velmi nepříjemná, i když se dá snadno napraviti, i když je krásné počasí a není právě na spěch. Prší-li však anebo noc se blíží, pak je nehoda velmi vážnou. Proto také se již od zavedení pneumatických obručí na to pomýšlelo nalézti prostředek, jímž by se zamezilo jakémukoli hřebíku proraziti ochranný gumový plášť pneumatiky.
Některé k tomu cíli užívané prostředky, ač jsou jednoduché i praktické, nejsou přece úplně spolehlivé. Jiné ochranné prostředky jsou opět těžké a nepohodlné, a hřebík přece často najde zranitelné místo.
Cadotovi podařilo se sestrojiti ochranný pancíř bezvadný, který se skládá z ocelových 1/10 mm silných šupin, jež se překrývají tak, že není mezi nimi naprosto mezery, kterou by špendlík pronikl.
Ocelový plech 1/10 mm silný mohl by býti zajisté hřebíkem proražen, avšak v sestaveném pancíři jsou vždy 3 šupiny na sobě, tak že toto nebezpečí je vyloučeno.
Šupiny jsou spojeny vespolek zcela jednoduše a tak, že má každá pro sebe jakousi volnost pohybu. Sestavený pancíř podobá se velice ocasu račímu.
Cadot ovinuje pancíř šikmo plátnem a tak obdrží na pneumatice obal solidní a přitom tenký a lehký, přes který se pak navleče gummový plášť. S takto upravenou pneumatikou možno prý, dle tvrzení vynálezcova, bezpečně jezditi po cestách hřebíky posetých.
V Paříži dály se zkoušky s tímto pancířem a seznalo se, že se při bicyklu, s nímž se po celý rok jezdilo denně několik hodin po městě, nevyskytlo se vůbec nějaké poškození duší. — Pancíř tento lze obdržeti u vynálezce Cadot-a, 32, Rue Piat v Paříži.
témata článku:
Diskuze k článku „Originální ochrana pneumatik proti defektu“