Lehký, tříkolový automobil
Továrna Xtra-Cars-Ltd. v Chertsey hotoví ve svých dílnách (jz. od Londýna) lehký tříkolový automobil s jednoválcovým, dvojdobým motorem, chlazeným vzduchem.
Normální automobily mají přední nápravu z oceli tvaru I; náprava je připojena na rám automobilu prostřednictvím zpružin, rám spočívá na přední a zadní nápravě a nese kromě součástí strojních karoserii. U automobilu Xtra je karoserie tak silně sestrojena, že zvláštní rám (chassis) odpadá, a přední náprava i motor se zadní nápravou, která je hnací, jsou tedy připojeny přímo na karoserii.
Přední náprava je nahrazena dvěma příčnými zpružinami, které jsou upraveny nad sebou, a konce zpružin mají oka, jimiž jde otočný čep předního kola. Rejdovné ústrojí neposkytuje nic zvláštního. Motor je připevněn na vidlici z ocelových trubek, která jest otočná na čepu zadní nápravy, vypružena a pohání řetězovým převodem třecí kladky s korkovým věncem.
Kladky třecí jsou různého průměru a přitlačovány, jedna nebo druhá, k vnitřní části věnce, připevněného soustředně vedle zadního kola. Tím je dosaženo dvou stupňů rychlosti. Šířka rozvidlení je tak určena, aby se výměna obruče zadního kola dála pohodlně.
Automobil váží 170kg a silný člověk jej může zvednouti.
témata článku:
Diskuze k článku „Malý lehký automobil Xtra“