Pérový Rover.
(The spring frame Rover.)
Firma „Starley & Sutton“ vystavila na Stanley-Show mezi rozmanitými svými „Rovery“, jichž jména jsou: „Rover Safety,“ „Popular Rover“, „Universal Rover“, taktéž bicykl bezpečný, jaký stavěn pro předsedu „Národní jednoty anglické“ (National Cyclist's Union) Visc. Buryho.
Je to jeden z nejlepších strojů bezpečných, jaké jsme na „Stanley-Show“ viděli, a hlavní pozornosti zasluhuje pérové upevnění předního kolečka a jeho spojení s řidítkem a rámem či kostrou ostatní části stroje.
Přístroj tento zamezuje naprosto nepříjemnému pro jezdce viklání se předního kola a dodává bicyklu neobyčejné pružnosti, takže s lehkostí možno i přes značnější překážky přejížděti, aniž by stroj trpěl a jezdec nárazy cítil; rozumí se, že i následkem toho nohy nemohou tak snadně se šlapátek se vysunouti, jak u jiných bezpečníků často se stává.
Oddělením vidlice předního kola od křížové hlavy a řídítka docílena zvláštní celistvost a spojitost mezi oběma koly, která je patrna, vidíme-li stroj ten v pohybu. Bremza umístěna je na zadním kole.
témata článku:
Diskuze k článku „Jak vypadalo první kolo s odpruženou přední vidlicí?“