Virtuální vs. fyzický networking
Jde vlastně o budování vztahů mezi lidmi, vzájemné vyměňování informací, sdílení znalostí, udržování osobních kontaktů a budování sítě vazeb a konexí. Sociální sítě jsou moderními nástroji, které nám pomáhají budovat tzv.virtuální networking. Využíváme Facebook, Twitter, LinkedIn, rovněž Instagram nebo Pinterest. Mnohé země mají vlastní favority v oblasti sociálních sítí. V Rusku je to Vk, tedy „ВКонтакте“, v Maďarsku funguje třeba iWiW. Jenomže i v dnešní online době je stále vyhledávaným, dokonce po delší době čím dál více, i fyzický networking.
Fyzický networking, pokud jde o profesní, budujeme
zejména na různých konferencích, kurzech, ale pořád třeba i na veletrzích – i
když zrovna tato oblast již není tím, co bývala dříve. Specialitou pak jsou přímo
networking setkání různých
profesních skupin, nebo podnikatelů hledajících vzájemné styčné body, které by
jim pomohly v nastartování či rozvoji jejich businessu, a v budování tzv.
sociálního kapitálu.
Je networking věc v historii skutečně nevídaná?
Dříve zejména vesnická pospolitost běžně využívala prvky typické pro dnešní networking. Při draní peří se scházely ženy různého věku a vyměňovaly si mezi sebou znalosti. Tak se ty mladé dověděly, jak potěšit toho svého nejen vylepšeným receptem na některé z jídel, ale i to, jak uhranout mládence z vedlejší vsi, nebo co dělat proto, aby se do rodiny konečně narodil chlapec. Když tyto tradice, které spojovaly lidi při práci na poli nebo doma, vymizely, pořád fungovala tradiční česká hospoda. Právě tam jste sehnali dřevo i s dovozem, klempíře na střechu, zedníka na přístavek, či jste tam udali nadúrodu švestek (těch modrých, nebo již těch proměněných v tekutý mok).
Takže novodobý networking je vlastně návratem k tomu,
co nám dříve poskytovala pospolitost, třeba právě ta vesnická.V dnešní „globální vesnici“, jak
mnozí dnešní globalizovaný svět nazývají, dostaly tyto aktivity pouze moderní
době odpovídající název – networking. Což samozřejmě nepotírá jeho
důležitost. Právě naopak.
Networking dokáže raketově nastartovat vaše podnikání
Pojďte konečně najít ty správné kontakty, které vám pomohou z vaší „živosti“ udělat výdělečné podnikání. Zkuste ze svého lokálního businessu udělat globální. Nejděte lidi, kteří budou sdílet stejné nadšení pro váš projekt jako vy sám. A řekněte si o to, co potřebujete: o znalosti, lidi nebo o finanční injekci pro váš projekt. Přesně k tomuto účelu slouží networkingová setkání Net Forest. Networking Praha, to je projekt Ondry Bukáčka, za nímž stojí WebMedea services – startup tvořící strategie pro digitální marketing na základě profesionální datové analytiky.
Profesionální seznamka nejen pro podnikatele
Nenajdete zde (nejspíš) svoji životní partnerku ani partnera pro osobní život, zato zde máte šanci potkat lidi, kteří třeba od základu změní váš život. Přijdete s krátkým pětiminutovým představením sebe a svého projektu; pak se jako při tradičních minutových seznamkách „párujete“ s dalšími účastníky akce, vždy na dvě minuty; a odcházíte s deseti až dvaceti zajímavými kontakty. A možná už i s výhledem na hlubší spolupráci s těmi, se kterými jste si do oka padli více.
Net Forest
není první, ani jediný český networking. Přesto má prvenství v tom, že nelustruje, účast na něm není finančně nad možnosti
mnoha zájemců, ale vyžaduje dodržovaní striktního kodexu akcí, který každý
profesionál ocení: žádní podomní prodejci, propagátoři pyramidových
her, a dokonce ani SEO šmejdi, jejichž definici organizátoři akce na svém webu
velice hezky specifikují.
Přijďte rozšířit své „osobní sítě“
Termín následující akce je již 15. 11. 2018. A jakmile o networkingové akce projevíte zájem přes webové stránky Net Forest, do týdne se vám jejich organizátoři ozvou s nejbližšími volnými termíny. Neváhejte a pojďte hledat partnery, investory, zaměstnance, zajímavé informace, startupy, spolupracující firmy, znalosti a vše, co posune vaše podnikání o pořádný kus dopředu. Spoluorganizátorem akcí je i luxusní vinárna WineBar na Praze 4, kde se Net Forest setkání konají.
Článek není historický text a informace v něm uvedené nemusí vyjadřovat názory redakce.