Broadcasting v Americe prodělává.
Koncem r. 1923 bylo ve Spojených Státech 850 společností, vysílajících broadcasting, plné 400 z nich však upustily dnes vůbec od vysílání zpráv.
V Americe totiž neplatí majitelé přijímacích stanic žádné předplatné za vysílání zpráv; doposud byly vysílací stanice vydržovány továrnami na radiopřístroje, dnes je však americký tisk nasycen, odbytu není a továrny se zdráhají broadcasting vydržovat.
Proto si dávají dnes vysílací společnosti platit od toho, jehož zprávy vysílají, jemuž „prodávají vzduch“.
Za 10 minut se platí 100 dolarů, za hodinu 400.
Proto omezuje se americký broadcasting dnes na vysílání placených zpráv politických, agitačních řečí, náboženských kázání, a ovšem na reklamu.
Takové zprávy však posluchače brzo omrzejí, a proto musejí být prošpikovány programem zábavným, zpěvem, hudbou nebo nejnovějšími zprávami.
V celku lze říci, že radiová horečka v Americe mizí, radio přestává býti modou a stává se tím, čím skutečně býti má: prostředkem k nejrychlejšímu sdělování zpráv.
Nás ovšem radiová horečka teprve čeká.
témata článku:
Diskuze k článku „Historie komerčních rádií: proč se místo zpráv začala vysílat jen reklama s hudbou“