Krása na filmu.
Známá zpěvačka Geroldina Farrarová, která slavila triumfy v novoyorské opeře Metropolitan, věnovala se v poslední době filmu. O svých zkušenostech filmové herečky vypravuje čtenářkám novoyorského modního listu „Vogue”.
Při posledních filmech, hraných v přírodě, měla herečka hodně nemilých dobrodružství s obyvateli divokého západu, ale to ji neodstrašilo. Je nadšena pro hraní v přírodě, byť bylo spojeno s nebezpečím.
— Nejdůležitější pro film je podle jejího názoru zevnějšek. Film není přízniv každému druhu krásy. Nejméně šťastny jsou modrooké světlovlásky. Ona, Geraldina Farrarová, má šedé oči, které na filmu rovněž nejsou příliš pěkné. Ale vyzrála na film. Při hraní si dává držeti před očima černý samet. Pohled na černý samet působí tak, jako pohled do temna: panenky se rozšíří, a oko ztemní.
Neméně důležité je šminkování. Pro film je nutno malovati se co nejméně. Ostré barvy, vypočtené v divadle na velké hlediště, jsou při filmu nemožné. Červená barva na filmu černá, červené tváře by vypadaly vpadlé. Černá barva na filmu téměř mizí, proto se obočí maluje červeně, co dodává oku zajímavého vzhledu. Jinak se barev nepoužívá.
Za to se však celý obličej silně namaže crémem: Neboť ostrý přístroj staví herce bezprostředně před diváka a na obličeji je nemilosrdně patrna každá vráska. Je tedy třeba, upraviti se pro aparát asi tak, jako činí povadlé ženy pro večerní společnosti.
Rty se vůbec nemají přibarvovati, neboť je to činí odulými. Farrarová tvrdí, že většina filmových krasavic děkuje svou krásu pouze obratnému šminkování.
Ke konci prozrazuje herečka ještě malé tajemství amerického filmu. V Americe trvá pořízení filmu mnohem déle, než u nás. Tam zkouší scénu dvacetkrát i třicetkrát až je bezvadná. Nešetří se honorářem hercům, ani statistům. To jistě přispívá k přednostem amerických filmů.
témata článku:
Diskuze k článku „Tajemství dokonalého filmového líčení pro černobílý film podle hvězdy Geraldine Farrar“