Rychlost rychlíků na začátku minulého století? I dnes jim mohou některé naše vlaky závidět

rubrika: historické články / železnice, původně vyšlo: Epocha 1906, autor neuveden.
Jste spokojeni s rychlostí našich vlaků? Zkuste jí srovnat s rychlostí dávných amerických a francouzských rychlíků, které vám podrobně přiblíží historický článek z roku 1906.
Následující text pochází z roku 1906

Americké a evropské rychlíky.

Američané se velice pyšní neobyčejnými výkonnostmi, jakých dosahují nové rychlíky mezi Chicagem a New-Yorkem, jež jedou cestovní rychlostí 77,5 km a průměrnou rychlostí 79 km za hodinu.

Poslední dobou se výkonnost tohoto rychlovlaku ještě zvýšila, a tak před nedávnem urazil tento Chicagsko - New-York-ský expresní vlak bez nebezpečí 85 km za hodinu.

Dlužno poznamenat, že tyto v pravdě bleskové vlaky jsou nádherně zařízeny, mají elektrické osvětlení, jídelnu, knihovnu, holičský salon a obyčejné i solné lázně; obsluhu obstarávají komorníci a komorné.

Velmi značnou rychlostí však jezdí i rychlovlaky evropské. Nejrychlejší evropský vlak je novy francouzský expresní vlak rivierský „Côte d’Azur-Rapide“, který obstarává denně od 2. ledna do 5. května spojení mezi Paříží a Mentone.

Pro trať dlouhou 1111 km potřebuje jen 14¾ hodiny jízdní doby, do které je započítáno 15 zastávek se 65 minutami, tak že průměrná jeho rychlost dle jízdního řádu činí 81.3 km za hodinu; cestovní rychlost jeho však se páčí na jen na 78,3 km za hodinu.

Nejvyšší průměrnou rychlost dosahuje vlak na trati Valence-Avignon, totiž 93 km, a mezi Dijon a Laroche, totiž 91,4 km za hodinu „Train rapide“ č. 17, (Paříž-Nizza) má průměrnou rychlost jen 76 km za hodinu, „Train de luce“ jen 76,2 km a „Rapide“ č. 7 má 71,3 km za hodinu.


Původní zdroj historického článku:
Epocha 1906, autor neuveden.


témata článku:
datum digitalizace historického článku a zveřejnění na internetu:
19. srpna 2019


Diskuze k článku „Rychlost rychlíků na začátku minulého století? I dnes jim mohou některé naše vlaky závidět“



 

Líbí se Vám naše původní historické články? Sledujte nás na Facebooku nebo pomocí RSS kanálu!




Všechny historické články jsou 100% reálné! Zveřejňujeme je tak, jak byly napsány v době původního vydání.
V historických článcích nejsou prováděny žádné jazykové úpravy podle dnešního pravopisu.

Námi vydávané historické texty, fotografie a obrázky pocházejí z právně volných zdrojů.

Upozorňujeme, že na naši digitalizaci historických zdrojů a kolorování fotografií se již autorská ochrana vztahuje!
Pokud od nás chcete nějaký obsah přebírat, tak nás prosím nejdříve kontaktujte pro domluvení podmínek. Děkujeme za pochopení.

© 2011 - 2024 Bejvávalo.cz
ISSN 2570-690X

Magazín Bejvávalo.cz je již od počátů svého fungování v roce 2011 provozován
na originálním redakčním systému z dílny Perpetum web design.