Poslední mohykán pražské tramwaye koňské!
Rázný odpor veškerého veřejného mínění zarazil — a doufáme, že ne na čas, ale navždy — velemoudré pražské pány konšely v jich bezhlavém vandalství, jemuž za oběť měl padnouti již i také Karlův most.
Toto věkověčné dílo českého důmyslu a umění, jenž měl býti »předělán na elektriku«, jak zní odborná a odporná fráze moderní a jejíž drátěné pavučiny, protínající ztrnulou svou jednotvárností nekonečné bohatství linií a tvaru mostu toho měly uváděti světu na pamět obraz pavučin, jimiž ověnčeny mozky ušlechtilých radů naší Královské metropole.
Zatím tedy zůstalo při starém — elektrika přes Karlův most jezditi nebude, a spojení Starého města s Malou stranou obstarává poslední zbytek koňské tramwaye ze století minulého.
Aby z mostu vůbec odstraněny byly koleje a doprava děla se ku příkladu dostavníky, ještě rychleji a pohodlněji, toho si ovšem na pražské radě městské a správě elektrických podniků nevymůže nikdo — tak daleko ústupky jejich vůči rozumu, krasochuti a vlastenectví jiti nemohou!
témata článku:
Diskuze k článku „Proč jezdila v Praze poslední tramvaj tažená koňmi? Chránila před zničením Karlův most!“