. Tato skříň obsahovala zásoby potravin, střelivo, léky, nástroje, reservní díly atd. Jeden z vozů měl zařízení k přijímání kinematografických snímků a zároveň vodní nádržku na pitnou vodu o 60 l obsahu. Ta byla určena do krajiny »Tanezruft«, kde není sta kilometrů žádných studní; rovněž krajina mezi Kidalem a Tin-Zauatem je pověstná, což značí již její jméno: Pays de la Soif — země žízně — Tanezruft.
Každý vůz měl připojený skládací stan z plachtoviny; uvnitř stanu bylo rozložitelné lůžko s konstrukcí duraluminovou, s úpravou a pokrývkami, nutnými při náhlé změně teploty po západu slunce.
Výprava vyjela 17. prosince 1922 z Tuggurtu v Severní Africe a dosáhla cíle dne 7. ledna 1923, dorazivši v 10 hod. dopol. do místa Timbuktu po uražení dráhy 3170 km. Protože se jedná o spojení míst Alžír—Dakar, možno použiti z Alžíru do Tuggurtu zařízené již železnice; z Dakaru do Timbuktu používá se řeky Nigeru, která je splavná, a z části též železnice; vlastní poušťová cesta jde tedy z Timbuktu do Tuggurtu, a tam musili si účastníci výpravy pomoci, j
Původní zdroj historického článku:
Vynálezy a pokroky 1923, autor Inž. Č—k.
témata článku:
20. července 2017
Diskuze k článku „Výprava automobilem napříč Saharou“
Líbí se Vám naše původní historické články? Sledujte nás na Facebooku nebo pomocí RSS kanálu!
Další články na podobné téma | ||
---|---|---|
![]() Zapomenutá historie elektromobilů | ![]() Jak v roce 1898 vypadala buducnost automobilů? | ![]() Jaké to bylo, když se v Praze poprvé objevil automobil? |
zobrazit více článků... |