Štědrá odměna za sestrojení první české parní lokomotivy
[ téma: 1900, železnice, dělníci, průmysl, odměny, peníze ]Zajímá vás, jak se dávní továrníci chovali ke svým dělníkům? Článek z roku 1900 vám ukáže, jak štědře své zaměstnance odměnila Českomoravská továrna na stroje za úspěšné dokončení první parní lokomotivy.
Epocha - 1900, autor neuveden.Úspěch českého průmyslu: naše první parní lokomotiva na přehřátou páru
[ téma: 1906, železnice, parní stroj ]Máte rádi parní lokomotivy a zajímá vás historie našeho průmyslu? Článek z roku 1906 vám popíše první parní lokomotivu na přehřátou páru z První Českomoravské továrny na stroje v Praze, tedy z firmy později známé jako Českomoravská-Kolben-Daněk.
Vynálezy a pokroky 1906, autor neuveden.O stále složitější hromadné dopravě ve velkoměstech
[ téma: 1907, železnice, metro, doprava, vlak, amerika ]Velká města s velkým množstvím obyvatel si žádají stále hustší a složitější dopravní síť. Jak se tato síť postupně rozvíjela v různých velkoměstech na celém světě vám přiblíží článek z roku 1907.
Vynálezy a pokroky 1907, autor Inž. K. Černý.Přehled vývoje parních lokomotiv ze začátků americké železnice
[ téma: 1902, usa, lokomotivy, železnice, doprava, amerika ]Zajímá vás doba, kde vznikala americká železnice? Článek z roku 1902 vám nabízí zajímavý přehled parních lokomotiv, které tehdy v Americe jezdily.
Epocha 1902, autor — rk.Zvláštní parní lokomotiva, na které je všechno obráceně
[ téma: 1911, vlak, železnice, lokomotiva, amerika ]Ne všechny parní lokomotivy byly podobné. Článek z roku 1911 vám představí originální americký stroj, u kterého byla kabina netypicky vpředu a až za ní kotel. Za jízdy to pak vypadalo, jako když couvá. Proč byla taková konstrukce zvolená a jaké měla výhody?
Vynálezy a pokroky 1911, autor Inž. K. K—ař.Železniční nehoda, při které parní vlak přeskočil vzdálenost 100 metrů
[ téma: 1904, vlak, nehoda, rekord ]Nehody se na železnici bohužel občas stávají. Jednu zvláštní nehodu, která si nevyžádala žádný život, ale za to při ní parní lokomotiva a plně naložené nákladní vagony překonaly vzduchem stometrovou vzdálenost, vám popíše článek z roku 1904.
Vynálezy a pokroky 1904, autor Hšk.Zapomenuté zařízení, které chránilo vlaky před vykolejením
[ téma: 1906, nehoda, neštěstí ]Vykolejení vlaku je vážná nehoda, který může vést k velkých ztrátám na majetku i životech. Proto se tomu již první vlakoví konstruktéři snažili zabránit. Jedno ze zajímavých řešení vám popíše článek z roku 1906.
Epocha 1906, autor —a.Železniční pražce: kolik jich potřebují všechny železnice světa?
[ téma: 1903, železnice, peníze, cena ]Napadlo vás někdy, kolik je pro výstavbu železniční tratě potřeba pražců? Článek z roku 1903 vám vypočítá celkové množství pražců, které tehdy byly použity na všech železnicích na celém světě. Zároveň se dozvíte, proč se u nás používaly dřevěné a ne ocelové pražce.
Epocha 1903, autor —a.Rychlost rychlíků na začátku minulého století? I dnes jim mohou některé naše vlaky závidět
[ téma: 1906, rychlík, usa, francie ]Jste spokojeni s rychlostí našich vlaků? Zkuste jí srovnat s rychlostí dávných amerických a francouzských rychlíků, které vám podrobně přiblíží historický článek z roku 1906.
Epocha 1906, autor neuveden.Jak se kdysi testovalo odpružení parních lokomotiv a vagonů
[ téma: 1904, lokomotiva, bezpečnost, pohodlí ]Kvalitní odpružení je u všech dopravních prostředků důležité jak pro komfort, tak i pro bezpečnosti jízdy. Jak bylo testováno odpružení dávných parních lokomotiv a vagonů, s tím vás podrobně seznámí článek z roku 1904.
Vynálezy a pokroky 1904, autor neuveden.