Elektrická lokomotiva s výkonem 1000 koní pro nové rychlostní tratě
[ téma: 1911, železnice, elekřina, vlak ]Zajímá vás, jak probíhala elektrifikace železniční sítě v Německu, jaké lokomotivy tam byly provozovány a jak se elektřina na německé železnici osvědčila?
Epocha 1911, autor —a.Konec nehodám, kdy tramvaj přejede člověka
[ téma: 1902, železnice, tramvaj, bezpečí, nehoda ]Vážné nehody, kdy rozjetá tramvaj srazí chodce, se ve městech občas stávají a někdy mají i tragické konce. Přinášíme vám detailní popis jednoho z možných řešení tohoto problému, které bylo začátkem minulého století testováno v Praze.
Epocha 1902, autor A. Svoboda, vrchní inž. městských drah pražských.Gigantický vagón pro přepravu těžkých děl
[ téma: 1911, vagon, zbraně, námořnictvo ]Vyzbrojování našeho válečného loďstva velkými děly si vyžádalo stavbu speciálních vagónů s vysokou nosností. Podrobně vám je představí článek z roku 1911.
Epocha 1911, autor —S.Turbína místo parního stroje v lokomotivách?
[ téma: 1922, lokomotivy, železnice, vlaky ]Dokáže parní turbína v lokomotivách nahradit klasický a léty osvědčený parní stroj? Odpověď na tuto otázku hledá článek z roku 1922.
Práce a vynálezy 1922, autor Vl. Pt.Výkonná elektrická lokomotiva s výkonem 1000 koní
[ téma: 1907, železnice, tunel ]Parní lokomotivy se ve 20 kilometrů dlouhém Simplonském tunelu mezi Itálií a Švýcarskem neosvědčily. Proto byly nahrazeny elektrickými lokomotivami, které vám představí článek z roku 1907.
Epocha 1907, autor —a.Proč mají parní lokomotivy v přední části velké plechové bočnice?
[ téma: 1924, parní lokomotiva, železnice ]Kdy dostaly rychlíkové parní lokomotivy do své přední části velké vodící plechy pro usměrnění proudu vzduchu a jak přesně to lokomotivám pomohlo?
Vynálezy a pokroky 1924, autor neuveden.Aerodynamicky kapotované parní lokomotivy
[ téma: 1903, železnice, věda, aerodynamika, rychlost, výkon ]Odpor vzduchu byl u rychlostních parních lokomotiv velký problém. Řešením byla aerodynamická kapotáž celých lokomotiv, o kterou se pokusili v německé továrně Hentschel & syn.
Epocha 1903, autor — a.Jak se váží parní lokomotivy
[ téma: 1901, lokomotivy, železnice, vážení ]Přesné vážení parních lokomotiv těžkých desítky tun byl náročný, ale důležitý úkol. Jak takové vážení lokomotiv probíhalo vám přiblíží článek z roku 1901.
Věda a práce 1901, autor neuveden.Převoz domu po železnici na vzdálenost 30 km
[ téma: 1901, železnice, vlak, stěhování, dům ]Když se dnes úřady stěhují do jiného městy, tak na nové adrese koupí novou budovu. V Americe ale byli šetrnější, původní budovu naložili na parní vlak a převezli na nové místo. Více vám o celé operaci prozradí článek z roku 1901.
Věda a práce 1901, autor neuveden.Originální parní lokomotiva Cornwall
[ téma: 1902, lokomotiva, doprava, železnice ]Zajímavou a velmi rychlou parní lokomotivu s hnacími koly většími než dva a půl metru popisuje článek z roku 1902.
Epocha 1902, autor — a.