Elektrická lokomotiva s výkonem 1000 koní pro nové rychlostní tratě: Zajímá vás, jak probíhala elektrifikace…
Zajímá vás, jak probíhala elektrifikace železniční sítě v Německu, jaké lokomotivy tam byly provozovány a jak se elektřina na německé železnici osvědčila?
Epocha 1911, autor —a.
Konec nehodám, kdy tramvaj přejede člověka: Vážné nehody, kdy rozjetá tramvaj srazí chodce,…

Konec nehodám, kdy tramvaj přejede člověka

[ téma: 1902, železnice, tramvaj, bezpečí, nehoda ]
Vážné nehody, kdy rozjetá tramvaj srazí chodce, se ve městech občas stávají a někdy mají i tragické konce. Přinášíme vám detailní popis jednoho z možných řešení tohoto problému, které bylo začátkem minulého století testováno v Praze.
Epocha 1902, autor A. Svoboda, vrchní inž. městských drah pražských.
Gigantický vagón pro přepravu těžkých děl : Vyzbrojování našeho válečného loďstva…

Gigantický vagón pro přepravu těžkých děl

[ téma: 1911, vagon, zbraně, námořnictvo ]
Vyzbrojování našeho válečného loďstva velkými děly si vyžádalo stavbu speciálních vagónů s vysokou nosností. Podrobně vám je představí článek z roku 1911.
Epocha 1911, autor —S.
Turbína místo parního stroje v lokomotivách? : Dokáže parní turbína v lokomotivách nahradit…

Turbína místo parního stroje v lokomotivách?

[ téma: 1922, lokomotivy, železnice, vlaky ]
Dokáže parní turbína v lokomotivách nahradit klasický a léty osvědčený parní stroj? Odpověď na tuto otázku hledá článek z roku 1922.
Práce a vynálezy 1922, autor Vl. Pt.
Výkonná elektrická lokomotiva s výkonem 1000 koní : Parní lokomotivy se ve 20 kilometrů dlouhém…

Výkonná elektrická lokomotiva s výkonem 1000 koní

[ téma: 1907, železnice, tunel ]
Parní lokomotivy se ve 20 kilometrů dlouhém Simplonském tunelu mezi Itálií a Švýcarskem neosvědčily. Proto byly nahrazeny elektrickými lokomotivami, které vám představí článek z roku 1907.
Epocha 1907, autor —a.
Proč mají parní lokomotivy v přední části velké plechové bočnice? : Kdy dostaly rychlíkové parní lokomotivy do své…

Proč mají parní lokomotivy v přední části velké plechové bočnice?

[ téma: 1924, parní lokomotiva, železnice ]
Kdy dostaly rychlíkové parní lokomotivy do své přední části velké vodící plechy pro usměrnění proudu vzduchu a jak přesně to lokomotivám pomohlo?
Vynálezy a pokroky 1924, autor neuveden.
Aerodynamicky kapotované parní lokomotivy : Odpor vzduchu byl u rychlostních parních lokomotiv…

Aerodynamicky kapotované parní lokomotivy

[ téma: 1903, železnice, věda, aerodynamika, rychlost, výkon ]
Odpor vzduchu byl u rychlostních parních lokomotiv velký problém. Řešením byla aerodynamická kapotáž celých lokomotiv, o kterou se pokusili v německé továrně Hentschel & syn.
Epocha 1903, autor — a.
Jak se váží parní lokomotivy : Přesné vážení parních lokomotiv těžkých…

Jak se váží parní lokomotivy

[ téma: 1901, lokomotivy, železnice, vážení ]
Přesné vážení parních lokomotiv těžkých desítky tun byl náročný, ale důležitý úkol. Jak takové vážení lokomotiv probíhalo vám přiblíží článek z roku 1901.
Věda a práce 1901, autor neuveden.
Převoz domu po železnici na vzdálenost 30 km : Když se dnes úřady stěhují do jiného městy,…

Převoz domu po železnici na vzdálenost 30 km

[ téma: 1901, železnice, vlak, stěhování, dům ]
Když se dnes úřady stěhují do jiného městy, tak na nové adrese koupí novou budovu. V Americe ale byli šetrnější, původní budovu naložili na parní vlak a převezli na nové místo. Více vám o celé operaci prozradí článek z roku 1901.
Věda a práce 1901, autor neuveden.
Originální parní lokomotiva Cornwall : Zajímavou a velmi rychlou parní lokomotivu s…

Originální parní lokomotiva Cornwall

[ téma: 1902, lokomotiva, doprava, železnice ]
Zajímavou a velmi rychlou parní lokomotivu s hnacími koly většími než dva a půl metru popisuje článek z roku 1902.
Epocha 1902, autor — a.
Listování: předcházející  | 8 | 9 | 10 [ 11 ]  12 další
Celkem 12 stránek, zobrazit první nebo poslední stránku.


Všechny historické články jsou 100% reálné! Zveřejňujeme je tak, jak byly napsány v době původního vydání.
V historických článcích nejsou prováděny žádné jazykové úpravy podle dnešního pravopisu.

Námi vydávané historické texty, fotografie a obrázky pocházejí z právně volných zdrojů.

Upozorňujeme, že na naši digitalizaci historických zdrojů a kolorování fotografií se již autorská ochrana vztahuje!
Pokud od nás chcete nějaký obsah přebírat, tak nás prosím nejdříve kontaktujte pro domluvení podmínek. Děkujeme za pochopení.

© 2011 - 2024 Bejvávalo.cz
ISSN 2570-690X

Magazín Bejvávalo.cz je již od počátů svého fungování v roce 2011 provozován
na originálním redakčním systému z dílny Perpetum web design.