Dvojitá parní lokomotiva : Tuto originální těžkou parní lokomotivu jste…
Tuto originální těžkou parní lokomotivu jste mohli spatřit v Mexiku na příkrých svazích Cordiller. Článek z roku 1902 vám přiblíží, jaký byl důvod pro její zvláštní konstrukci.
Epocha 1902, autor —a.
Jak zachránit velkou loď uvízlou na mělčině : I velké bitevní lodě jako ruský křižník…

Jak zachránit velkou loď uvízlou na mělčině

[ rubrika: Námořnictvo a lodě | téma: 1901, lodě, záchrana ]
I velké bitevní lodě jako ruský křižník Russia nebo anglický Victorious mohou uvíznout na mělčinách. Článek z roku 1901 vám představí, jakým způsobem tehdy probíhala jejich záchrana.
Věda a práce 1901, autor neuveden.
Stenofon, užitečný pomocník do kanceláře : Historický článek z roku 1909 vám přiblíží…

Stenofon, užitečný pomocník do kanceláře

[ rubrika: Rodina, móda a životní styl | téma: 1909, záznam zvuku, kancelář, záznamník ]
Historický článek z roku 1909 vám přiblíží užitečnou součást vybavení kanceláře, která měla nahradit složitý těsnopis a usnadnit práci sekretářkám i jejich šéfům.
Epocha 1909, autor —a.
První předchůdce dnešních traktorů : Parní lokomobily byly náročné na provoz a…

První předchůdce dnešních traktorů

[ rubrika: Životní prostředí, příroda a zemědělství | téma: 1909, traktory, pole, zemědělství ]
Parní lokomobily byly náročné na provoz a složité na přepravu. Proto zkusila firma Deutz v roce 1909 použít místo těžkého parního stroje moderní spalovací motor. Výsledkem byl velmi praktický předchůdce dnešních zemědělských traktorů.
Epocha 1909, autor —l.
Skutečně první let letadla v Praze a zamyšlení nad letadly : Myslíte, že první veřejný let na našem území…

Skutečně první let letadla v Praze a zamyšlení nad letadly

[ rubrika: Letectví a vzduchoplavba | téma: 1910, letadla, praha, létání, kašpar, wright ]
Myslíte, že první veřejný let na našem území uskutečnil ing. Kašpar? Ne, již v lednu 1910 bylo v Praze předvedeno letadlo bratří Wrightů. Jak let dopadnul a jak by měla vypadat bezpečná letadla budoucnosti představí náš článek.
Epocha 1909-1910, autor Inž. G. Finger.
Parní nákladní vůz Sentinel v Praze : Jaké to bylo jezdit s parním nákladním vozem…

Parní nákladní vůz Sentinel v Praze

[ rubrika: Automobily a motocykly | téma: 1923 ]
Jaké to bylo jezdit s parním nákladním vozem Sentinel a jaké měl parametry? Tyto informace nabízí článek z roku 1923, popisující testování Sentinelu na pražských silnicích.
Vynálezy a pokroky 1923, autor Inž. H-b.
Sanace vlhkého zdiva : Vlhkost ve stěnách domů je častý problém.…

Sanace vlhkého zdiva

[ rubrika: Architektura a stavebnictví | téma: 1927, architektura ]
Vlhkost ve stěnách domů je častý problém. Podívejte se, jakým způsobem to řešili v roce 1927 při vysoušení Versailleského zámku.
Vynálezy a pokroky 1927, autor neuveden
Revoluční řiditelná vzducholoď : Řiditelnost velkých vzducholodí byla vždy…

Revoluční řiditelná vzducholoď

[ rubrika: Letectví a vzduchoplavba | téma: 1909, vzducholodě, létání, řízení, doprava ]
Řiditelnost velkých vzducholodí byla vždy jedním z jejich největších problémů. Originálním způsobem se ho v roce 1909 pokusil vyřešit konstruktér Roessler z německého Augsburgu.
Epocha 1909, autor —a.
Zemětřesení v Praze : Celé Čechy, Moravu i Slovensko zasáhlo v roce…

Zemětřesení v Praze

[ rubrika: Životní prostředí, příroda a zemědělství | téma: 1927, zemětřesení, katastrofy, praha, japonsko, amerika ]
Celé Čechy, Moravu i Slovensko zasáhlo v roce 1927 slabé zemětřesení. Měli bycho se u nás obávat možného velkého zemětřesení, nebo tady na rozdíl od Japonska nebo Ameriky nic podobného nehrozí?
Úsvit 1927, autor JP.
První elektrická železnice v Čechách : První českou elektrifikovanou železniční dráhu…

První elektrická železnice v Čechách

[ rubrika: Železnice | téma: 1904, vlak, železnice, doprava, elekřina ]
První českou elektrifikovanou železniční dráhu na trase Tábor - Bechyně, kterou zkonstruoval ing. František Křižík, vám představí článek z roku 1904.
Epocha 1904, autor J. A. J.
Listování: předcházející  | 440 | 441 [ 442 ]  443 | 444 další
Celkem 453 stránek, zobrazit první nebo poslední stránku.


Všechny historické články jsou 100% reálné! Zveřejňujeme je tak, jak byly napsány v době původního vydání.
V historických článcích nejsou prováděny žádné jazykové úpravy podle dnešního pravopisu.

Námi vydávané historické texty, fotografie a obrázky pocházejí z právně volných zdrojů.

Upozorňujeme, že na naši digitalizaci historických zdrojů a kolorování fotografií se již autorská ochrana vztahuje!
Pokud od nás chcete nějaký obsah přebírat, tak nás prosím nejdříve kontaktujte pro domluvení podmínek. Děkujeme za pochopení.

© 2011 - 2024 Bejvávalo.cz
ISSN 2570-690X

Magazín Bejvávalo.cz je již od počátů svého fungování v roce 2011 provozován
na originálním redakčním systému z dílny Perpetum web design.